Hocz.org recenze

4. února 2017 v 11:19 | Tulačka
Nedávno jsem psala recenze na všechny webové školy čar a kouzel v Bradavicích. Dnes (24.1.2017) se otevřela registrace pro jednu z těchto webových škol a tím je právě HOCZ. Hned jsem se chopila příležitosti a okamžitě jsem se zaregistrovala. Zatím z toho mám smíšené pocit. Moc se mi na HOCZ zůstávat nechce. A kdo ví, možná si i zažádám o zrušení účtu v budoucnu a to hlavně z toho důvodu, že bych radši byla na Hogwarts.cz. Ale třeba právě tento web změní můj názor. Možná mám zatím přehnané nároky.
Nicméně registrace proběhla daleko snáze než u Hogwarts.cz. Zde nemusíte mít žádnou obavu, že vás nikdo nevezme na základě nějaké úvahy. Vyplníte totiž jen své kouzelnické jméno, pohlaví a do jaké koleje nechcete být přiřazeni.

První přihlášení
Již po prvním přihlášení máte možnost si hned z kraje prostudovat složitý manuál, který vás má za úkol vyučit a udělat z vás správného RPG hráče. Jedná se o velmi obsáhlý a komplikovaný manuál. Abyste se totiž dostali dál přes manuál, který vám je k dispozici, musíte splnit test, který se skládá z otázek týkajících se právě těchto pravidel. Pro člověka, který žádný ORP předtím nehrál je to velmi složité a komplikované. Následně po testu, který musíte splnit na sto procent, je zde takzvaný cvičný quest.
Cvičný quest podle všeho probíhá několikrát za den a vaším úkolem je zde využít veškeré své znalosti, načerpané z pravidel, v jedné ORP hře. Budou zde přítomni i zkušenější hráči, kteří vám nastíní danou situaci a vy se s ní budete muset herně vypořádat. Jedná se o takovou cvičnou hru. Díky hraní v této hře se pak určí zda budete vpuštěni do hry. Pokud neuspějete procházíte manuál zase znovu od začátku.
S otázkami vám pomůže Chat, který nese název Všetečné dotazy. Zde je plno hráčů, kteří jsou vám ochotni na vaše otázky kdykoliv odpovědět.
Ještě předtím, než jsem se "dychtivě", vrhla na instruktáž bádala jsem na hocz co vše mi je přístupné. Musím docela ocenit nyní mému oku lépe lahodící design, který si můžete sami dokonce v nastavení poupravit. Odškrnout si můžete i možnost změny vzhledu dle denní doby. A také můžete využít i příležitost na změnu textu v odhlašovacím tlačítku. Tím vším přístupnost na webu hasla. Vše ostatní se nám zřejmě otevře až úspěšně složíme testy ve školce.

Za hodinu a půl jsem obsáhlý almanach, týkající se hraní a světa na Hogwarts online, přece jen celý přelouskala. Musím uznat, že si na něm i tak dali ctihodní administrátoři záležet. Byl psán lehce s nadsázkou a také s lehkým a nevinným vtipem. U pár částí jsem se pousmála. Ale rozhodně nedoporučuji číst u zapnuté televize. Pro mě to byl vcelku rušivý element.

Po úspěšném složení testu, kde na vás číhá okolo dvaceti otázek, se dostanete do takzvané čekárny. Zde je zapotřebí prokázat zda jste v RPG hraní vážně zdařilí. Hraje se tu vždy v určitých denních dobách. V 15:00, 17:00, 20:00 a 22:00. Pro lidi, co mají čas jen ráno není příležitost. Je důležité se dostavit alespoň o dvacet minut dříve, abyste mohli vyslechnout pokyny zkoušejícího. Pak zašlete jeden kontrolní příspěvek a jste připuštěni do dalšího testu. V mém případě byla smůla, že jsem dokončila svůj test přesně v 20:00. Do hry jsem už vpuštěna nebyla. Musela jsem čekat na jiný termín. Abych byla upřímná, docela mě to zamrzelo. Čas pro mě totiž vždy připadá jen ráno. Od jedné hodiny už se musím zase věnovat jiným povinnostem.
Hned den následující se mi povedlo dostavit se na jednu z RPG zkoušek. Nejprve jsem zaslala zkušební příspěvek, ale vzápětí jsem dostala hned vynadáno. Bylo těžké se zorientovat v novém způsobu psaní. Netušila jsem, že je to až tak moc ovlivněno pravidly. Po druhém kontrolním příspěvku mě naštěstí vpustili dovnitř do hry. Přikládám vám obrázek zkušebního příspěvku i s výtkou, abyste věděli čemu se máte vyvarovat (Čtěte od spoda nahoru!). Příspěvky jsou lehce nepřehledné. Člověk neví v kolik kdo příspěvek přidá a tak si nejste ani moc jisti, zda je chat řádně aktualizovaný nebo si ho máte aktualizovat sami. Na mě totiž trochu chat působil jako návštěvní kniha. Ale třeba jsem až příliš kritická!
Vypravěč nám nastínil situaci a my se s ní měli vypořádat jako řádní studenti prvního ročníku. Žádné přehrávání a žádné neadekvátní chování vzhledem k našemu věku! Zkouška mi přišla jednoduchá, jen to pro mě byl docela dost velký zabiják času. Abych se
přiznala, tak mě to moc nebavilo. Asi na RP už nejsem.
Po zkoušce nás vpustili do hry a konečně ste se mohli začít zařizovat do školy. Na účtě jsem měla 40 galeonů. Sotva mi to pokrylo nákup pomůcek do školy. Z obchůdku jsem odcházela jenom s Ebenovou hůlkou s nehtem šotka (která měla sotva 8 palců), dívčím stejnokrojem do školy, sadou svitků, brkem, motyčkou, ochrannými rukavicemi, vařečkou a cínovým kotlíkem. Zbylo mi jen pár galeonů, se kterými si nic člověk pomalu už nekoupí. Ale osobně si myslím, že celkově je Příčná ulice naprosto zbytečná. Předměty co si člověk nakoupí má totiž člověk jen tak v inventáři a nikterak je nevyužije. I přes to všechno jsem se chtěla vrhnout na nějakou tu brigádu, abych si mohla něco stranou vydělat. Kontrolovala jsem vývěsku brigád každý den a to klidně i čtyřikrát. Jakým překvapením pro mě bylo, že když se brigády vypsaly, byly hned obsazené. A mezi brigádníky nebyly, samozřejmě, téměř žádní nováčci.
V Londýně nebylo téměř co dělat. Nebyl žádný způsob jak zabít čas. Žádné soutěže, žádné pořádné hry a rozhodně žádné přístupné brigády. Pokud jste tedy neměli v zadečku vrtulku a nestihli by jste všechen ten zástup zkušených hráčů předběhnout. Navíc školní rok měl začít až 18.2. 2017. Vůbec jsem netušila co budu dělat. Nakonec to zůstalo u pár zoufalých přihlášeních a zklamaných proklikáváních naskrz Londýnem. Fakt mě štvalo, že nebylo co dělat. Nějaké ty soutěže by člověku vážně ukrátily čas.

Vše v HOCZ je psáno způsobem vypravěčského popisování. Abych se přiznala, tak je to docela pěkná změna. Moc se mi líbilo počíst si o tom kde se nacházím a co tam zrovna kolem nás probíhá. Přelouskala jsem všechny popisy, za které musím uznat: Klobouk dolů!, a dál nevěděla co dělat. Chtěla jsem se tedy vrhnout na popis své postavy.
Bylo zapotřebí vyplnit Popis podrobný (Hlavní popis ve vašem profilu. Většinou by měl být řádně propracovaný a související i s popisem stručným.) a Popis stručný (Jedná se o krátký popis do lístečku v chatu, který se zobrazí kdykoliv když nakliknete jména hrajících postav. Mělo by se jednat o kratší verzi podrobného popisu.). Ale nakonec jsem i to odložila. Vůbec se mi nechtěl totiž pročítat složitý manuál, který se týkal pravidel popisování vaší postavy. Je toho tolik co musíte dodržet! Navíc když už vyplníte svůj popis musíte čekat na schválení od vedení. Když vám ho zamítnou, připíšou k němu i komentář a důvod proč. Někdy je totiž také zapotřebí vysvětlit proč jste tak a tak velcí a nebo proč máte jizvu. Když vám to neschválí vedení musíte být podle jejich narýsvaných pravidel a rozhodně nesmíte nijak vybočovat z davu. Takže zřejmě, kdybyste chtěli hrát za nezvykle malé dítě, trpící trpasličím syndromem, neprojde vám to. Kdybyste chtěli být albínem, nemusí vám to také projít. Pokud nepodáte patřičná vysvětlení a neodůvodníte proč chcete být zrovna takový. Zdálo se mi, že popis postavy je až příliš moc omezený pravidly.

Za mě rozhodně tahle škola ne. Tolik času na hraní RPG bych stejně ani neměla. A nic jiného se mi zdá, že se tam dělat ani nedá. Taky mi vadila absence soutěží, u kterých jsem si nejprve myslela, že tam budou. Předměty co nakoupíte v Příčné taky moc nevyužijete. A předmětů ke studiu je také zřejmě pomálu. Do hry samotné (tím myslím do Bradavic a na zápis výuky) jsem už nedošla. Prostě jsem to vzdala.
Ale pokud patříte mezi milovníky složitého opisování a popisování tak je tahle hra pro vás jako stvořená!
Plusy: + přehlednost a jednoduchost
+ RPG aktivity pro spestření hry